Dit zijn de Top-15 bio-supermarkten in Duitsland

Op deze pagina tonen wij jou een lijst met de top-15 bio-supermarkten in Duitsland. Het aantal specifieke biologische supermarkten neemt nog steeds toe. En ook de vraag naar biologische levensmiddelen stijgt jaarlijks. Duitsers kopen en eten bewuster. Daar spelen supermarktketens op in. Alleen al te denken aan de grootste conventionele supermarktketen in Duitsland: EDEKA. Zij startten in 2019 met een eigen bio-keten met de naam Naturkind met filialen in Hamburg (HH) en Dinkelsbühl (BAY).

In Hamburg Altona worden bijna zevenduizend biologische producten verkocht. Dat is te lezen in een artikel van Frankfurter Allgemeine. Daarmee concurreert Edeka met bio-supermarkten als Alnatura en Denn's. Biologische producten zijn populair in Duitsland. Vorig jaar gaven Duitsers in totaal 10,9 miljard euro aan bio-levensmiddelen uit. Dat is meer dan in ieder ander EU-land.

De twee winkels zijn in handen van franchisers. Er is volgens Edeka op middellange termijn ruimte voor zo'n dertig Naturkind-filialen, meldt Der Tagesspiegel.

Top-15 Duitse bio-supermarkten

  • 1 denn's Bio
  • 2 Alnatura Super Natur Markt
  • 3 Bio Company
  • 4 Basic
  • 5 Ebl Naturkost
  • 6 SuperBioMarkt
  • 7 Aleco
  • 8 Voll Corner Biomarkt
  • 9 Vorwerk Podemus
  • 10 Erdkorn
  • 11 Naturgut
  • 12 LPG-Biomarkt
  • 13 Tagwerk
  • 14 Tjadens
  • 15 BioFrischmarkt

Distributiemodel

Op de Denn's Bio en Alnatura na beschikken de andere ketens niet over eigen distributiecentra. Wil jij jouw producten in de schappen van de overige biologische supermarktketens terugzien? Dan is het noodzakelijk om een geschikte groothandel te vinden. Alternatief is om de distributie zelf te verzorgen. Bijvoorbeeld door middel van levering via een koeriersdienst. Onze ervaring leert dat de bio-ketens jouw producten graag willen bestellen via de, voor hun bekende, groothandel(s).

Kip en ei

Nu begint het "spel" van wie er eerder was. De kip of het ei? De bio-supermarktketen zegt dat men interesse heeft in jouw producten. Zij willen het echter alleen opnemen in het assortiment, wanneer de groothandel hen levert. op het moment dat jij de groothandel benadert, zegt men dat er geen nieuwe producten worden opgenomen om uiteenlopende redenen. Wat nu?

Leveranciers die jou voorgingen weten het antwoord! De aanhouder wint. Hier start het spel van gedoseerd volhouden. Balanceren op de dunne lijn van "te" veel pushen en uiteindelijk de interesse winnen.

Wil jij jouw producten in de schappen krijgen van de Duitse biologische supermarkten? Neem dan eens vrijblijvend contact op of maak gebruik van onze matchmaking!

Laat een reactie achter